۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۰۵

فعالیتهای باستان شناسی با همکاری خانه باستان شناسان ایران انجام شود

فعالیتهای باستان شناسی با همکاری خانه باستان شناسان ایران انجام شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه هر فعالیتی در حوزه باستان شناسی با همکاری خانه باستان شناسان ایران انجام شود گفت: یافته های علمی باستان شناسان در خانه هایشان خاک می خورد بنابراین باید تا ماه آینده تمام یافته های آنان منتشر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خانه باستان شناسان با حضور برخی از باستان شناسان ایران، رئیس و معاونان سازمان میراث فرهنگی شب چهارشنبه در خانه مرحوم جلال آل احمد در خیابان خیام تهران افتتاح شد. در این مراسم، خسرو پوربخشنده، به نمایندگی از باستان شناسان کشور گفت: پژوهشکده سالها با رکود مواجه بوده ولی بلاخره جان گرفت و بعد از سالها یازدهمین همایش باستان شناسی را برگزار کرد و زمانی که در آنجا خبر از تخصیص خانه برای باستان شناسان را دادند و من ناباورانه لبخند زدم و گفتم که مثل همیشه وعده مجلس گرم کن دادند اما امروز خوشحالم که که این خانه میتواند مکانی برای بحث و تبادل افکار باستان شناسان باشد.

وی گفت: اگر قرار باشد که اعتبارات تخصیص داده شده به این خانه دائمی نباشد نمی توان تنها با قطع کردن یک نوار سه رنگ به جایی رسید بنابراین حمایت دائمی را لازم داریم و گرنه در این خانه نیز بسته می شود.

محمد شریف ملک زاده، رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز  در این مراسم گفت:  قبل از تحقق هر موضوعی زیر ساخت آن را فراهم می کنیم. بنابراین قبل از راه اندازی خانه گفته بودیم که دستور العمل نحوه اداره آن را تنظیم کنند این خانه باید خارج از بحث های سیاسی باشد و از نظر مالی حمایت شود.

وی گفت: باستان شناسان آدمهای گمنامی هستند که متاسفانه به آنها نگاه تخصصی نشده است.

وی خطاب به رئیس پژوهشگاه باستان شناسی گفت: از این به بعد هر کاری که در حوزه باستان شناسی می شود باید با همکاری خانه باستان شناسان باشد.

ملک زاده ادامه داد: یافته های علمی باستان شناسی در خانه باستان شناسان خاک می خورد و این یک تهدید است بنابراین می خواهم که تا ماه آینده یافته های آنها منتشر شود.

کد خبر 2003221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha